2 febuari

Idag var dte dags för fösta tävlingen med elvira. Hade varit smart och packade allt igår, knoppade då med. Mamma väckte mig kvart i 6. Då var det dags att hoppa i tävlingskläderna för första ggn 2008. Åt frukost då nervositeten inte hunnit nå mig! Kopplade släpet och åkte till stallet. Möttes av 4 sovande hästar :D Men som tur var en pigg Jessica, så jag fick hjälp att släpap ut hästarna och fodra. Elvira gjordes igjordning för avresa och kl 07,21 satt vi i bilen på väg till laholm. När vi kom ner blåste det snålblåst :S inte kul alls. Gick banan till 90 klassen som var en trevlig bana med undantag för hinder 3 som var det hinder jag såg som klassens stöttesten och visst hade jag rätt. När jag kom till hindret var det stopp. Ryttarmiss. Det var 25 m mellan hinder 2 och 3 och jag tog tag i henne lite för´mkt när jag landade efter hinder 2 och fick aldrig igång galoppen igen. Men efter det stoppet red jag super och Elvira visade vilken stjärna hon är! Sedan blev det läktar bus med skedala rk. Ida och jag var lika ofokuseade :P
Rätt som det är hör jag speakern be monica carlsson att springa till lastbilen. Monica som jag jobbade åt för några år sedan satt på hästen så jag sprang. Och ucsh vilken syn! Hästen hade hoppat genom helväggen mot sadelkammaren och hängde ut genom väggen på lastbilen. Otoligt nog var hon väldigt lugn. Efter att ha hämtat kraft hoppade hon ut genom väggen. Lunkade iväg på pa parkeringen så att vi kunde fånga henne. Sedan blev det kaos. Någon sprang för att ringa veterinären och jag tog hand om hästen tillsammans med en snäll medtävlare. Vi fick låna ett stall på anläggningen för att utreda skadan och det var helt otroligt hur lite sår hon hadde. Visst en hel del var det men hela magen var oskadd! Hästen togs sedan till slöinge fjursjukhus och jag sitter och väntar på samtal om hur hon mår! stakkars häst! fösta tävlingen hon var på!
Sedan var det bara att släppa det och komma igen, svårt men sant. Hade ju en klass kvar att rida. Var svårt att koncentrera sig men jag lyckades med en kanonfin runda. Om man bortsåg från stoppet som helt berodde på mig. Hon hoppade som en gud! Och på linjen mellan 6 och 7 hindret gick hon på 5 galoppsprång! haha dte var 25 meter alltså ca 6 ½ .
Jag är nöjd med tävlingsdagen! Rider nog 100 110 i hässleholm den 2 mars. Måste slå pojken ju! :P
Älskar dig min skånepåg <3 du är mitt allt!
Puss

image1image2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0