20 febuari

Vaknade vid 10 och åt en stor frukost. Hjälpte mamma med tvätten.
Kl 13 träffades us och en hel hög ridsugna ungar för skedala ridklubbs sportlovs prova på ridning.
Vi hade 4 hästar. Shammi, åke, jasmine och bailys. Jag hade huvudansvar för jasmin. Föst fick de gå igenom vad hästens olika delar fanns. och lite annan teori med för den delen. Sedan var det fika.
Efter dte sadlade vi hästarna och de fick rida i både skritt och trav. Efteråt gick alla hem med stora leenden på läpparna.
Mamma och jag åkte hem och åt lite pasta. Sedan var dte stallet och lasta elvira för mickes träning på halmstad fältrittklubbs anläggning.
Elvira var jätte het och istället för att ha ett bra tempo och vänta in henne vid hinderna gjorde jag tvärt om. Jag hade dåligt tempo och attackerade hinderna. Har aldrig ridit så dåligt i hela mitt liv.
HAr inget minne av vad som hände men när jag öppnade ögonen låg jag mellan elviras fram och bakben och hade frunktansvärt ont i huvudet. Trotts detta satte jag mig upp på hästen igen för att inte riskera att aldrig mer komma upp. Hoppade banan en gång till och då gick det mkt bättre.
Mamma körde till stallet och fixade medans ´pappa körde mig hem och bäddade ner mig i min säng.
Usch nu får jag skärpa mig! kan inte rida så!
nu skall jag lägga mig. kan knappt röra huvudet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0